bizim okulda bu dönem aldığım comp 232 - data structures and algorithms dersine gelen yeni uygulama "binary exam"..
buna göre öğrenci iki saat süre içerisinde daha önceden belirtilmiş (dönem başı/ortası falandı sanırım hatırlamıyorum) algoritmalardan seçilmiş bir kısmı (ki bunların da hangileri olduğu belirtildi) içerisinden bir proje çekiyor ve onu koda dökmeye çalışıyor. Bazı gerekli yan sınıflar önceden tanımlanmış ve bilgisayarlarda hazır, internet bağlantısı yok.
süre bitiminde yazılan kod derlenmesi, verdiği hatalar ve verilen algoritmaya göre işleyişine bağlı olarak 1 veya 0 olarak notlandırılıyor.
burdan alınan not şu işleme giriyor:
binaryExamNotu * (finalNotu + vizeNotu + dönemBoyuncaKodlanmışAlgoritmalar)
yani öğrencinin geçip kalması bu nota bağlı.
peki gelelim bu sistem üzerine geyiklere (:
- bu sistemin gündeme gelmesinin temel amacı kodlama bilmeyenlerin geçmesinin engellenmesi. mantıklı ve amaca yönelik. öğrencinin kodlama becerisini ölçmek açısından öğretmenlere bir avantaj.
- kopya çekerek, kod bilmeden öğrenci bu sınavı geçemez, öğrenciye (öğrenci mantığıyla) dejavantaj. [deneyim bilgim ve çeşitli tepkilere bağlı olarak söylemek isterim ki öğrencinin kopya çekmesi ve geçmesi bu sınavda çok mümkün -gözlemle sabit]
- öğrenci bütün dönem boyunca verilen algoritmalar üzerinde çalışıp kendini programlama açısından geliştirebilecek -tabi bunun için hem boş vakti hem de disiplini olması gerekiyor.
- sınav odasının, algoritmaların ayarlanması zaman alıcı, ayrıca öğrenciler gruplar halinde alınmalı ve kopya engellenmeli -ek zaman ve çaba..
- şu an ikinci sınıf ikinci dönem dersinde ilk defa uygulanıyor olmasından ve şu aşamadaki bir öğrencinin geçip kalmasına direkt etkisinden dolayı tamamıyla saçma (=
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment